
Vidensdeling - sharing is caring
Tanken bag moliri intranet er, at effektiv vidensdeling er meget mere end udveksling af dokumenter - det handler om relevans
Gør al viden tilgængelig for alle
Det er helt centralt for vores syn på vidensdeling, at vidensdeling er mere end udveksling af Excel-ark, Word-dokumenter og PowerPoint-præsentationer. Dermed ikke sagt, at deling af diverse filer ikke er vigtigt. Fordi det er det. Vi mener blot, at der findes en stor mængde værdifuld viden, som ikke nødvendigvis nedskrives, gemmes eller deles og som derfor overses.


Værdifuld viden findes alle steder
Tænk for eksempel på dette næste gang du får et godt råd af en kollega ved kaffemaskinen eller i kopirummet; er det her råd kun relevant for mig eller er der andre i mit team – eller i hele organisationen – som også kunne have glæde af det?


Det handler om medarbejderne
En ting, der er vigtig at huske er, at det er medarbejderne, der har hovedrollen, når det kommer til vidensdeling. Effektiv vidensdeling opstår nemlig i dialogen og i sociale relationer mellem kolleger.
Når organisationens samlede viden er tilgængelig for alle, smelter dialog og dokumenter sammen til ét flow af interaktion mellem medarbejderne. Det hjælper hele arbejdspladsen med at nå jeres fælles mål.
Gør op med dårlige vaner

Send ikke e-mails til dig selv
Problemet med e-mails er, at en e-mail kun er tilgængelig for afsenderen og modtagerne. Så hvis du selv er både afsender og modtager, lægger du altså ikke op til hverken samarbejde eller dialog med dine kollegaer.

Saml al viden på én platform
Hvis I samler dokumenter, sociale elementer, nyheder og information om fravær på intranettet, skaber I et omdrejningspunkt for dialog og samarbejde på én platform. Sådan bliver intranettet en naturlig start på arbejdsdagen på højde med at tjekke mails.

Drop den tunge mappestruktur
Med den klassiske mappestruktur, er der altid en risiko for værdifuld viden går tabt, fordi man ikke kan finde tilbage til den fil, man leder efter. I moliri intranet er det altid muligt at søge sig frem til sine egne arbejdsdokumenter, men også filer som andre har delt med resten af teamet eller organisationen.
Gør det nemt at samarbejde med kolleger - også på tværs af afdelinger
Brug moliris funktioner til søgning og fildeling med dedikerede workflows til at få opgaverne hurtigt fra hånden.
- Fildeling
- Workflows
- Kategorier
- Opgavestyring
- Kontakter
- Notifikationer
Hvad koster det?
Vi tilbyder en række forskellige abonnementstyper og hjælper gerne med at finde den, der passer lige præcis dig og din virksomhed.
Slip vidensdelingen løs på den rigtige platform
Før vidensdeling kommer til at fungere er det vigtigt at have rammerne på plads, så medarbejderne både har lyst til at bidrage med viden og opsøge den. Det kræver en brugervenlig intranetplatform, som er gennemtænkt og bygget med udgangspunkt i relevant vidensdeling.
Der findes så mange funktioner, som i teorien er skræddersyede til at øge vidensdeling. Hvis de ikke tager udgangspunkt i medarbejdernes behov og er simple at bruge, så ender intentionen om effektiv vidensdeling med at drukne i havet ubrugte funktioner og informationsoverdrev med meningsløse og tidskrævende registreringer.

Interesseret?
Lad moliri gøre din hverdag nemmere. Lær hvordan på under 30 minutter.