Sammen hver for sig

Virksomhedens intranet er vigtigere end nogensinde før, nu da store dele af Danmark er sat til at arbejde hjemmefra. Intranettet skaber rammerne for samarbejde og dialog - også selvom man sidder på hjemmekontoret. Med et intranet kan vi altså arbejde sammen hver for sig på den bedst mulige måde.
Skrevet af Pernille Lassen den 27.03.2020, 00:00
Sammen hver for sig

Microsoft Teams er ikke nok  

Mange benytter Microsoft Teams til at spare med deres kolleger. Teams har adgang til telefoni, chat, dokumenter, nyheder, kalender og meget mere, hvilket Teams til et oplagt sted at holde dialogen i gang. Men som beskrevet i et tidligere blogindlæg kan Teams ikke erstatte virksomhedens intranet. Teams giver ganske vist mulighed for at oprette uendeligt mange arbejdsgrupper, hvori man kan dele en uendelig mængde dokumenter og filer. Men hvordan kan virksomheden holde styr på alle disse teams og alle disse informationer?  Hvordan kan man sikre, at der bliver ryddet op? Og kan man overhovedet være sikker på at finde det, man leder efter i et hav af ustruktureret indhold? 

Undgå informationskaos og brugeranarki 

Når man sidder derhjemme og arbejder - fysisk adskilt fra sine kolleger og måske endda med et barn eller to, der leger ved siden af - har man ikke ligefrem overskud til at holde orden i sine digitale dokumenter. Man sidder med en fil, som man ikke er helt sikker på hvor hører til: Mappe A eller mappe B? Eller er det måske mappe C? Det ender med, at man dumper filen i mappe D, hvilket fungerer helt fint i øjeblikket. Men det er en kortsigtet løsning. For hvordan finder man lige den fil igen, når hukommelsen er som en guldfisk? Et kompliceret mappesystem er altså ikke optimalt - hverken nu eller senere. 

Hvordan skaber man så de bedste rammer for den digitale arbejdsplads? Her mener vi at et intranet som moliri spiller en vigtig rolle. moliri er bygget med Sharepoint som fundament og indeholder en stærk søgefunktion. I moliri bruger man tags og kategorier til at strukturere sine dokumenter og filer, hvilket gør at man hurtigt og effektivt kan filtrere og fremsøge lige præcis, det man leder efter.  

Hold dialogen i gang 

Igennem intranettet deler medarbejderne viden og engagerer sig i ‘livet på jobbet’ - også selvom de sidder derhjemme. Et intranet som moliri er det sted, som medarbejderne ved de kan gå til for social chat og opslag med ny viden om det der er vigtigst for lige netop dem samt på samlet organisationsniveau. Ingen fear of missing out. Med moliri er medarbejderne altid en del af arbejdspladsen uanset hvor de befinder sig.  

Så sæt rammerne for den digitale arbejdsplads, hold styr på indholdet, og styrk dialogen og tilhørsfølelsen med moliri intranet. Så kan vi arbejde sammen hver for sig på den bedst mulige måde.