Hvorfor vælge moliri fremfor Modern Sharepoint?

Førhen var Microsoft SharePoint ikke særlig køn. Derudover var performance ikke i top, og Sharepoint kunne heller ikke vises på telefoner og tablets. Det ændrede sig, da Microsoft lancerede Modern SharePoint. Modern Sharepoint er et ganske godt valg, hvis man som organisation har simple behov. Desværre er dette sjældent tilfældet. Og hvad gør man så?
Skrevet af Peter Terkildsen den 25.09.2019, 11:00
Hvorfor vælge moliri fremfor Modern Sharepoint?


Med lancering af Modern SharePoint, har Microsoft udviklet et produkt med større fokus på design, brugervenlighed, performance og funktionalitet. Modern SharePoint give mulighed for at oprette Communication Sites, Hub Sites og Home, så hvis en organisation har simple behov for kommunikation, så er Modern SharePoint et ganske godt valg. 

Desværre er det sjældent at en virksomheds behov er enkle. Og hvad gør man så, hvis man ønsker at tilpasse sit intranet efter organisationens behov - men uden at have hverken tiden eller ekspertisen? Her kan moliri være svaret. 

moliri - med fokus på at gøre det så nemt som muligt 

Når vi udvikler moliri, så har vi et stort fokus på at gøre det så nemt for alle brugere at anvende produktet - og at tilpasse produktets funktionalitet, så det passer til organisationens behov. Vi har bygget en lang række automatiseringer og standarder ovenpå SharePoint Online og Office 365, så brugerne ikke behøver tage stilling til mange ting.  

Etablering af et intranet, må aldrig blive til et stort IT-projekt. Tværtimod, skal et intranet kunne installeres og konfigureres på ganske kort tid. Og i stedet for at lave en big bang lancering af det nye intranet, så kan man betragte intranettet som noget, der udvikler sig sammen med organisationens behov med løbende justeringer og adoptering.

I moliri er det nemt at tilpasse funktionalitet – og tilpasningen sker under hensyntagen til de eksisterende standardfunktioner i moliri og jeres Microsoft O365. Så selvom der bygges nyt, så fungerer det nye sammen med eksisterende og kommende standardfunktionalitet.  

moliri giver designfrihed - og lækkert design 

moliri har et Skandinavisk lækkert design - i tråd med de fleste Nordiske virksomheders dna. Som ny kunde på platformen er der mulighed for at vælge mellem en række forskellige designskabeloner, så man hurtigt kan komme godt i gang. 

Men en organisation har også et behov for at brande sig overfor medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Dette er naturligvis også muligt i moliri, hvor en organisation kan lave sin helt egen design skabelon - som stadig understøttes af de mange standardværktøjer i moliri. 

moliri gør det nemt at arbejde med indhold 

I moliri arbejder vi med et princip, der hedder "Nem publisering". Det betyder kort fortalt, at afsender af indhold ikke skal tage så meget stilling til organisering og arkivering af indhold. moliri er et intelligent intranet, der automatisk organiserer og arkiverer al indhold. Denne organisering og arkivering er baseret på en lang række regler og algoritmer, der konstant optimeres afhængig af vores adfærdsanalyser.  

moliri gør op med silotankegangen 

moliri er en applikation, der tager udgangspunkt i den enkelte brugers behov. Fokus er på modtagerens præmisser for tilgang og brug af indholdet. Derfor vil det ikke opleves, at information gemmer sig i forskellige informationssiloer. 

moliri er et sammenhængende miljø 

Office 365 favner en masse fagsystemer. Men ofte kan man få det indtryk, at der er mange udviklingsteams i Microsoft og at flere af dem arbejder lidt i hver deres retning.  Det kan opleves som et kludetæppe af forskellige funktioner som stort set kan det  samme. Hvilket kan bidrage til software anaerki med tvivl og fejlbrug. 

Det er vigtigt for os, at moliri opfattes som et sammenhængende produkt, der tager udgangspunkt i de opgaver, som den enkelte bruger skal udføre.  

moliri har fokus på kunderne 

Når vi udvikler moliri, tager vi direkte udgangspunkt i vores kunders behov. Vi har et særdeles stærkt samarbejde med vores kunder om den fremtidige udvikling af produktet - og selv om det ikke er al udvikling, der er kundedrevet, så er det en stor del, der direkte bestemmes af kundernes behov. moliri udkommer med en opdatering minimum hver anden måned, og denne opdatering indeholder altid funktionalitet, der direkte bidrager til vores kunders anvendelse af produktet. 

moliri - Software og service 

Når man ikke har en intern IT-afdeling, så er det godt at kunne læne sig op ad dygtige medarbejdere hos Bleau, som har forstand på både moliri, SharePoint og Office 365. Dette gør det muligt for en organisation at få hjælp til at konfigurere intranettet, udvikle nye blanketter, ny funktionalitet og sparring om f.eks. cybersikkerhed.

Vores konsulenter er også med til at sikre, at nye kunder kommer godt i gang. Selvom det netop ikke skal være et it projekt at få ny intranet, så er det alligevel godt at kunne hente inspiration fra medarbejdere, der har prøvet det før.