Skip til hoved indholdet

Skanderborg Kommune var udmærket klar over, at deres intranetløsning spillede på sidste vers, og de var da også i fuld gang med at finde den platform, som skulle tage over for den gamle, uddaterede Sharepoint-løsning. Desværre valgte intranettet selv at lade sig pensionere endnu tidligere end forventet og kommunen var nu under pres – der skulle hurtigst muligt findes en platform, som kunne varetage kommunens interne kommunikation.

"Da det gamle intranet gik i sort, var vi i stand til at redde en del filer og dokumenter, som vi gjorde tilgængelige på en midlertidig dokumentserver. Det løste dog ikke vores behov for en kommunikationsplatform for medarbejderne, så der var brug for en løsning til den del. Derfor valgte vi moliri."

Stig Rohde Andersen, Webmaster, Skanderborg Kommune

Fra indledende møde til køreklar løsning på kort tid

En af grundende til, at Skanderborg Kommune havde travlt med at få søsat en ny kommunikationplatform gik på, at kommunens medarbejdere formodentligt selv ville finde alternative kommunikatonskanaler, som eksempelvis Facebook-grupper. Et scenarie, som potentielt ville skabe store udfordringer, når det nye intranet stod klar og kommunens medarbejdere igen skulle samles på én fælles kommunikationsplatform.

Derfor gik der heller ikke længe fra, at intranettets død var en erkendelse til det første opstartsmøde, om moliri som en midlertidig løsning, fandt sted på Rådhuset i Skanderborg. Da aftalen var i hus, kunne implementeringen af moliri igangsættes.

"Vi har været glade for et professionelt og effektivt implementeringsforløb, som var nødvendigt, da vi hurtigst muligt skulle have den midlertidige platform taget i brug."

Nyhedsredaktørerne melder om et brugervenligt system

Den mest populære og brugte funktion på Skandeborg Kommunes moliri er nyhedsvisningen på forsiden.
Der er mange forskellige redaktører, som står bag kommunens forskellige nyheder og den overordnede tilbagemelding er, at systemet er intuitivt og brugervenligt.

"Når redaktørerne skal oprette en nyhed første gang, får de en kort introduktion til, hvordan man gør, og ofte er de overraskede over, hvor nemt det er."

Strategisk brug af funktionen abonnér på nyheder

Som et led i kommunens strategi om at få medarbejderne til jævnligt at besøge moliri, opfordres de til at gå ind på deres profilside og tilmelde sig de nyhedskategorier, de er interesserede i at abonnere på. På den måde er det nemt for den enkelte medarbejder at holde sig orienteret på netop de ting, der interesserer dem.

moliri er produceret af:

Bleau A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

Telefon: + 45 70 20 88 33
info@moliri.dk

Genveje til